Broken Home

OPEN MUSEUM BROKEN HOME, /STUDIE/

Anmietung eines brachliegenden Baugrundstücks am Hauptbahnhof, sichtbar als Ruine wirtschaftlicher Visionen und Fehlplanungen. Die soziale Realität im Bahnhofsviertel ist, dass überwiegend Bewohner und Passanten mit gebrochenen Biografien sich auf öffentlichen Plätzen aufhalten. Eine latente Kollektivität zeigt sich lediglich in gelebter Toleranz. Daher spielt sich hier ein reges, aber auch häufig durch Konflikte charakterisiertes öffentliches Leben ab: Weltpolitik und deren Wandlungen spiegeln sich rasch in diesem Mikromilieu.

Die mit der Zeit von Grün überwucherten Flächen der Brache wurden recycelt und für Stadtbewohner temporär als Rückzugsort für zwei Jahre nutzbar gemacht.

OPEN MUSEUM BROKEN HOME, /RESEARCH/

Renting of an abandoned property close to the central station and placement of a semi-open and public cube. Prior to this, the place is a visible indicator of bad investments. The social reality in the station district shows that in public places mainly residents and passersby with broken biographies are located. A latent collectivity is reflected only in a lived tolerance. At the same time, there is an exponentially growth of costs for housing and business space is to be determined. More and more, the dominance of a few is applied to the public space. This is why an equally contradictory and conflictual public life takes place here: world politics, neo-liberalism and its transformations are quickly reflected in this micromilieu.

The areas of the fallow, which were overgrown with green during the course of the year, were recycled and temporarily used as a place of retreat for two years by urban residents.

Saisoneröffnung 1.Mai 2011

Künstler / Artists

CORDULA DITZ, MICHAEL CONRADS, JÖRN STAHLSCHMIDT, MARC WRIGHT, GRETA BRIX

Open Museum

Pulverteich 8 – 16

D–20099 Hamburg

Germany